אולטרה סאונד טיפולי

נתחיל בכך שאין מדובר באולטרסאונד אבחוני (דוגמת זה שמשתמשים בו בבדיקות הריון) אלא באולטרסאונד טיפולי. שניהם פועלים על בסיס גלי קול, אך שונים באופן הפעולה ובמטרתה.

טיפול באולטרסאונד הוא טיפול בו משתמשים רופאים, פיזיוטרפיסטים ומטפלים מנואליים (ידניים) במטרה להקל על כאב ולזרז ריפוי רקמות. בעזרת גלי קול בתדירות גבוהה האולטרסאונד גורם לתנודות מכניות של העור והרקמות הרכות.

טיפול האולטרסאונד ב – MBCLINIC מתבצע ע"י מכשיר אולטרסאונד טיפולי: ה – 3000 GLOBUS MEDISOUND  (נכון ל – 2021 המכשיר המתקדם ביותר בשוק).

איך עובד מכשיר האולטרה סאונד?

בתוך המתמר (ה"ראש") של האולטרסאונד נמצא קריסטל קטן. כאשר מופעל זרם חשמלי על קריסטל זה, הוא רוטט במהירות ומייצר גלים פיזיו-אלקטריים. גלים אלה נפלטים מראש קול האולטרסאונד (חלקו הקדמי של המתמר) כגלי אולטרסאונד – או במילים אחרות גלי קול. גלים אלה חודרים לרקמות הפגועות ובכך מגבירים את זרימת הדם ויוצרים מיעור (קוויטציה), מה שמוביל ליתרונות הטיפולים הרבים.

סוגי הטיפול באולטרסאונד:

קיימים שני סוגים עיקריים של טיפול אולטרסאונד: תרמי ומכני. שניהם משתמשים בגלי קול, הנוצרים על ידי ראש המתמר במטרה לחדור לרקמות הרכות. ההבדל בין שני סוגי טיפול אלה הוא הקצב בו גלי הקול חודרים לרקמות.

• טיפול אולטרסאונד תרמי – עושה שימוש בהעברה רציפה של גלי קול, הגורמים לרטט מיקרוסקופי במולקולות הרקמה העמוקות, מה שמגביר את החיכוך ומייצר חום. אפקט ההתחממות מעודד ריפוי ברקמות רכות על ידי הגברת חילוף החומרים ברמה התאית.

• טיפול אולטרסאונד מכני – עושה שימוש בפולסים של גלי קול כדי לחדור לרקמות. לפעולה זו יש עדיין אפקט התחממות מינורי, אך בעיקר פעולה זו גורמת להתרחבות והתכווצות של בועות גז זעירות ברקמות הרכות. דבר שמקטין את התגובה הדלקתית, מפחית נפיחות וכאב.

מהלך הטיפול

המטפל מצמיד את המתמר של המכשיר לאיזור שדורש טיפול ומבצע תנועות סיבוביות. בזמן הזה המתמר מייצר את גלי האולטרא סאונד שמשפיעים על איזור הטיפול.

האם ארגיש משהו?

יש אנשים שחשים פעימות קלות במהלך הטיפול, בעוד שאחרים עשויים לחוש חום קל. עם זאת, אל תתפלאו אם אתם לא מרגישים כלום, מלבד הג'ל הקר על העור. אם האזור המטופל רגיש במיוחד למגע, המטופל עלול להרגיש אי נוחות כאשר ראש המתמר חולף על פני האזור המטופל. טיפול באולטרסאונד לא אמור להיות כואב.

• אולטרסאונד טיפולי מיועד לטיפול בדלקות, כאבים בעיות מפרקים גידים ושרירים כדוגמת: דלקת מפרקים ניוונית, תסמונת כאב מיופציאלי,תסמונת המנהרה הקרפלית כאב הנגרם על ידי רקמה צלקתית, כאבים בגפיים, נקעים ועוד.

• הטיפול מסיר תהליכים דלקתיים משפר תנועתיות ותנועה של הרקמות וגורם להפסקת כאבים.

• הטיפול הוא ללא תופעות לוואי.

• השיפור מגיע כעבור 24 עד עד 48 שעות

אורך הטיפול: כ 15 דק'