כתבות

דיקור אורטופדי(יבש) ודיקור סיני. מה ההבדלים? ולאיזו שיטה לפנות.

קודם כל, חשוב להבין שקיימות  מספר שיטות דיקור -  דיקור יפני, דיקור קוריאני, דיקור סיני ודיקור יבש. אנו נתייחס בכתבה זו רק לדיקור הסיני והדיקור היבש. בשתיהן משתמשים במחטים מיוחדות, סטריליות, דקות מאוד (שאינן פוגעות ברקמות הרכות), ומחדירים מחטים אלה בנקודות מסוימות. אך כאן מסתיים הדמיון בין השיטות. בכתבה זו אנו נדבר על ההבדלים.

IMG_7042.jpg

מה זה דיקור סיני?

שיטה זו מגיעה אלינו מהמזרח הרחוק והיא עתיקת יומין. בשיטה זו הדיקור מתבצע בכ- 365 נקודות דיקור אשר פזורות על גבי מסלולי אנרגיה הנקראים - מרדיאנים. קיימים 12 מסלולים עיקריים הקרויים על שמם של איברים פנימיים. החדרת המחט היא שיטחית יחסית ומבוצעת לפרק זמן של כ- 15 דקות ועד שעה וחצי.

העקרון בשיטה הוא - שימור ההרמוניה והאיזון.

הסינים מאמינים שהתרופה הטובה ביותר היא מניעה. אם אנחנו מטפלים ושומרים על הגוף שלנו כל הזמן הסיכוי להתפתחות מחלות פוחת משמעותית. ההנחה היא שכאשר אנו חווים כאב - זה בעצם סימן למשהו לא תקין. לכן, הפילוסופיה של השיטה היא לטפל באנשים ולא במחלות, מכיוון שמחלות הן רק סימפטומים למצב הגופני והנפשי של אדם. לכן, הבחינה היא לא רק של סימפטומים אלה, אלא מצבו של האדם בכללותו - אורח חיים, תזונה, מתחים בחיים האישיים, בעבודה ועוד. דיקור סיני לא בהכרח מטפל בבעיה ספציפית קיימת, אלא יכול להיות כלי לשמירה על האיזון הקיים.

ניתן לשלב דיקור סיני עם שיטות טיפול נוספות כמו רפלקסולוגיה, שיאצו וכדומה וניתן לטפל גם בדיקור בלבד.

מה זה דיקור יבש?

לשיטה זו מספר שמות: IMS, דיקור מערבי מודרני, דיקור רפואי או דיקור אורטופדי. בניגוד לדיקור הסיני שיטה זו מבוססת באופן מלא על מחקר רפואי. והיא נחשבת לאחת השיטות היעילות ביותר לטיפול בשרירים "תפוסים". הדיקור, בשיטה זו, נעשה בנקודות הדק (Trigger points) בשריר, שאליהן מחדיר מטפל מוסמך או רופא מחט לזמן קצר ובכך גורם לשחרור נקודות אלה.

השרירים שלנו בנויים מסיבים וכאשר השריר חווה מתח ועומס לאורך זמן, נוצרות נקודות הסתבכות בין סיבי השריר, מה שגורם לאספקה לקויה של דם וחומרים מזינים לשרירים אלה. נקודות הסתבכות אלה נקראות - נקודות הדק.

כאשר מחט מוחדרת לנקודת הדק נוצר מין "קצר" או "עומס יתר"  בסיבי השריר, מה שגרום להתכווצות קצרה מאוד ואז להרפיה ושחרור של השריר. שחרור זה מקל על הכאבים, משפר את זרימת הדם לאזור ובכך תורם לריפוי עצמי של אותם סיבי שריר והשריר בכללותו.

הסיבות לאותו עומס בשריר, עליו דיברנו קודם, יכולות להיות מגוונות: החל בישיבה ממושכת, תנועה לא טובה ועד לפעילות ספורטיבית ממושכת.

דיקור יבש יעיל ביותר במקרים של כאבי צוואר, כאבי שרירים שונים, כאבי שכמות, כאבים באגן, מרפק טניס, כאבי ראש, פיברומיאלגיה ועוד.

כבר לאחר טיפולים בודדים ניתן לחוש שיפור בטווחי התנועה והפחתה בעוצמות הכאב. הטיפול יכול להיות טיפול עצמאי או במסגרת תוכנית טיפולים המשלבת שיטות טיפול נוספות לשיפור תוצאות הטיפול.

תהיו בריאים!