קריוטרפיה

קריוטרפיה או בעברית - טיפול בקור זו שיטה שפותחה ביפן בשנות ה -70 והיא עושה שימוש בקור כדי לטפל במגוון רחב של בעיות רפואיות.

העקרון שעליו מבוססת שיטה זו ידוע לנו כבר מזמן.  כולנו יודעים שהדרך היעילה ביותר להקל על כאבים ונפיחות לאחר שקיבלתם מכה היא לשים על האזור הפגוע שקית קרח.

כשאנחנו חושפים אזור פגוע לקור קיצוני לפרק זמן קצוב, אנחנו גורמים לכלי הדם באזור להתכווץ ובכך מעטים את הגעת הדם לאזור. פעולה שמורידה את הנפיחות וגורמת להאטה משמעותית של התהליך הדלקתי. עם חזרת האזור לטמפרטורה נורמלית הגוף מגיב בהמרצה של זרימת הדם,

שחרור של הורמונים, אדרנלין, תאים של מערכת החיסון וחומרים חיוניים אחרים. הגברת זרימת הדם עוזרת לשטוף החוצה רעלים ותאים שמתו או ניזוקו.

ההאטה של התהליך הדלקתי מקלה על הכאב, מאפשרת לגוף לטפל בדלקת, לרפא אותה ולהקטין משמעותית את הסיכוי לחזרתה. (לחזרה של הדלקת).

תהליך משמעותי נוסף שקורה הוא שקירור מקומי מפחית את יכולת ההולכה של העצבים באיזור הטיפול, מה שמקטין את תחושת הכאב ואף, במקרים מסוימים, מפסיק את הכאב בצורה מיידית.

איך עובד מכשיר הקריוטרפיה?

מכשיר הקריו ב MBCLINIC עובד בטכנולוגיה חדישה המאפשרת קירור ע"י אוויר (בניגוד לקירור ע"י חנקן) לטמפרטורה של מינוס 32 מעלות.

המכשיר גם מכיל מערכת פידבק לניהול טמפרטורה אופטימלי. הפידבק מאפשר לשמור על טמפרטורה אחידה וקבועה למשך זמן ולבצע טיפול מדויק ביותר.

סוגי הטיפול במכשיר הקריו:

כשאנו משלבים את מכשיר הקריו במערך הטיפולים המלא של MBCLINIC השימושים והייתרונות של מכשיר זה רבים מאוד.

ניתן לטפל בדלקות, כאבים, ראומטיזם,תהליכים ניווניים במפרקים, לבצע שיקום אחרי ניתוח, התאוששות לאחר מאמץ, לטפל בנקודות טריגר, לבצע אלחוש מקומי ויישומים רבים נוספים.

הטיפול במכשיר הקריו עצמו הוא די פשוט. לאחר אבחון בדיקה ותשאול תותאם למטופל תוכנית קריו בלבד או תוכנית בשילוב טכניקות נוספות.

מהלך הטיפול

בתחילת הטיפול המטפל יכוון את ראש המכשיר החכם אל איזור הטיפול ויבצע טיפול שאורכו בין 3 ל 15 דקות לרוב. לאחר מכן תשולב טכניקה נוספת במידת הצורך ותבוצע בדיקה חוזרת.

טיפול הקריו אינו מכיל תופעות לוואי למעט תחושת קור ואי נוחות בזמן הטיפול עצמו. אבל ההרגשה עוברת לאחר מספר דקות בתום הטיפול.

• הטיפול הוא ללא תופעות לוואי.

• השיפור מגיע כעבור 24 עד עד 48 שעות

אורך הטיפול: בין 5 - 15 דקות