IASTM - טרפיית גרסטון

instrument assisted soft tissue manipulation

גישה טיפולית, לא פולשנית המפחיתה כאבים ומשפרת תנועה על ידי הנעה ושחרור רקמות רכות באמצעות שימוש בכלים ייעודיים ומיוחדים. הטיפול נחשב לכלי ייחודי ויעיל מאוד לבעיות אורטופדיות ומיועד לאנשים שאובחנו כבעלי תפקוד לקוי (טווח תנועה מוגבל, קושי או כאב בתנועה) של הרקמות הרכות.

תפקוד לקוי עשוי לבוא לידי ביטוי בכתף, מרפקים, כף היד, בחיבור שבין האגודל לאצבע, בעצם העקב, חיבורי הצוואר, בין השוקיים לכף הרגל, בברכיים ועוד.

הטיפול מבוסס על עקרונות עיסוי "החיכוך העמוק" - יצירת תנועה טיפולית בתוך הרקמה המושפעת ומניעת התפשטות רקמות מצולקות על ידי יצירת היפרמיה מקומית (עלייה בזרימת הדם לרקמות הגוף השונות). טיפול זה יוצר סביבה אידיאלית למנגנון הריפוי העצמי של הגוף.

בהמלך הטיפול הרופא יוצר מיקרוטראומה מקומית באיזור הטיפול אשר מייצרת דימום נימי ומיקרו-וסקולרי אשר מגרה את התגובה הדלקתית בגוף, מה שבתורו מפעיל את תהליך הריפוי העצמי ושיקום מבני הרקמות הרכות.

באילו מקרים יכול לסייע:

כאבי שרירים, כאבי צוואר, גב, מפרק הירך, דלקות פרקים, בעיות באיזון השרירים והשלד, דלקות ברצועות, דלקות בגידים, תסמונת ITB, דלקות במרפק ("מרפק טניס" ו"מרפק גולף"), כאבים באגודל עקב חיכוך הגידים, כאבים בשוקיים עד עצמות כף הרגל.

• לאחר הטיפול המקום המטופל עלול להיות אדום ורגיש ואף לשאת סימן הדומה לסימן חבלה.

אורך הטיפול: כ 20 דק'